Thailand

Nu har ca 1 vecka gått sedan vi landade här i Thailand. Vi stannade första natten i Bangkok eftersom vi var lite trötta efter flyget. Redan nästa morgon kl 6 satt vi på bussen som tog 9 timmar ner till Koh Tao. Väl där hittade vi ett bra hostel och gick ner mot stranden för att hitta en bra dykarskola för att kunna ta dykarcert. (Något som jag har viljat göra sedan mina provdyk i oz och nz) Efter lite tips från tripadviser blev det roctopus dykarskola som vi skrev i oss på.
Dagen efter hade vi en liten introduktion på eftermiddagen där vi skrev på lite papper och hade en kort teorilektion.
Andra dagen på kursen började vi med att dyka i en pool för att se hur det kändes och göra lite skills som du behöverkunna när du väl dyker i havet. Några exempel på skills är tömma masken från vatten, ta ut regulatorn från munnen och vad man ska göra om någon får slut på luft mm. Sen på eftermiddagen hade vi ännu en teorilektion.
Dag 3 hade vi lite teori på morgonen sen skrev vi prov. Som vi klarade!!! Dock var det lätt för man fick sitta och diskutera frågorna i gruppen... vid middag var det sedan dags att göra de första dyken i havet. Vi var nere på två ställen och gjorde några skilla sen bara simma runt och kolla på fiskar.
Sista dagen åkte vi ut på morgonen med båten och hade även då två dyk. Vi var nere på 18m som är maxdjup för oss. Så nu har vi båda open water certificat.
Idag tog vi båten vidare till nästa ön på listan som är koh phangan.