Auckland

Ja då var man tillbaka där allting började. Jag har haft 2 helt underbara veckor i Fiji som tyvärr gick för fort... Det här inlägget blir en liten kort sammanfatning vad jag har gjort där.

De första 4 dagarna reste jag runt på huvudön med Feejee experience. Första dagen blev vi upphämtade vid vårat hostel och åkte till Nadi för att handla lite om vi ville ha någon mat på bussen, sen åkte vi vidare till en strand där vi var i ca 2 timmar och hade lunch och solade. Dagen slutade med sandboarding innan vi åket vidare till Mangobay där vi skulle övernatta.
Dag två började med en liten bussfärd till ett ställe där vi skulle göra en liten jungeltrekking till ett vattenfall. sen hade vi hela eftermiddagen på oss på Uprising hotel.
Dag tre besökte vi en skola och en by där vi även åt lunch som kvinnorna i byn hade lagat åt oss. (alla maträtter var någon slags spenat, tex spenatpannkaka). efter lunchen gjorde vi bambu rafting på floden vid byn. Sen vidare till hotellet.
Dag 4 var en lång bussfärd tillbaka till Nadi med bara ett stopp på vägen det var vid mud pools, vi smörjde in oss med lera och lät det torka sen gick vi ner i en pool och tvättade av oss leran. Det skulle tydligen vara bra för huden.
Vi var tillbaka på hotelet i Nadi på eftermiddagen.
Redan nästa mårgon började jag mitt nästa äventyr. Det var att åka ut till olika öar. Jag hade ett paket som innehöll 6 öar plus lite olika aktiviteter.
Ö 1 South sea island: en jätteliten ö bara 30 min från fastlandet. Stannade där två nätter och andra dagen var jag på en seglingtrip runt olika öar, besökte tex castaway ön som filmen castaway är inspelad på.
Ö 2 Wayalailai: Här blev det en snorkeltip med hajar, dock bara reef sharks men det var häftigt det med.
Ö 3 Korovu: Här simmade jag med Mantarays.
Ö 4 Coralview: Jag och en tjej som jag träffade åkte till ett ställe som heter bluelagon och snorklade bland fiskar medan guiden matade dom, jag skojar inte om det var över 200 fiskar... Sen den sista dagen så åkte jag till en grotta där man simmade in och för att komma in till den andra gråttan fick man simma igenom en tunnel.
Ö 5 Mantaray: Det började blåsa ganska mycket den dagenjag kom till mantaray så det blev inga aktiviteter här utan mest chill på standen.
Ö 6 Beachcomber: Kallas partyön men det var inte så mycket party där... Vi var typ bara 10 stycken som festade lite..  Jag hade bara en natt där så nästa dag tog jag båten tillbaka till Nadi och dagen där på (idag) flög jag till Auckland.

Ja det var en liten kort variant vad jag har gjort. Sen har det ju också blivit en massa sol och bad på Fiji.
Nu har jag några dagar här i Auckland innan det är dax för hemfärd. Jag har haft 4 underbara månade här och jag ångrar ingenting